.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجرای 46 هزار حکم کیفری در مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در اجرای فعالیت امر به معروف و نهی از منکر در هشت ماهه نخست سال جاری، 46 هزار و 180 حکم از پرونده‌های کیفری در مازندران اجرا شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین طالبی ظهر امروز در همایش بزرگ اعضای کمیسیون اجرایی امر به معروف و نهی از منکر استان که در مجتمع اهل بیت(ع) مرکز مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه امر به معروف در جامعه اسلامی دارای جایگاه والایی است، اظهار داشت: به دلیل کم پرداختن به اصل موضوع، فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مغفول مانده است.

وی ساختار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را در استان مازندران بااهمیت دانست و ادامه داد: همه متولیان امر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان جنبه‌های عملی احیای این فریضه الهی را مورد توجه قرار دهند.

طالبی با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح امور کاربردی است، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی اصلاحات اجتماعی با امر به معروف و نهی از منکر پیوند خورده است.

وی افزود: امام حسین(ع) در وصیت‌نامه خود به محمد حنفیه تاکید داشتند که امر به معروف و نهی از منکر شامل، اصلاحات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دادگستری استان در بحث تذکر لسانی و نیز اقدامات عملی فعالیت مورد توجهی داشته است، بیان داشت: در هشت ماهه نخست سال جاری دادسرای استان حدود 90 هزار و 106 پرونده جزایی را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: دادگاه‌های استان در مدت هشت ماهه نخست سال جاری 129 هزار و 170 پرونده را رسیدگی کردند.

طالبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، 46 هزار و 180 حکم از پرونده‌های کیفری در سطح استان مازندران اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه مجموع پرونده‌هایی که به اجرای احکام در جزای نقدی قرار گرفت، 30 هزار و 358 پرونده بوده است، یادآور شد: 10 هزار و 815 پرونده تعزیر شلاق، 3 هزار و 894 پرونده به حبس و 87 هزار و 338 پرونده احکام قطعی شده اجرا شد.

وی افزود: با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، همکاری‌های خوبی انجام شد و همین مجموعه معاونت هسته تذکر لسانی را تشکیل دادند که 450 هزار هسته تذکر لسانی نیز شکل گرفت.

۹ دی مصداق اجرای امر به معروف است

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور نیز در این نشست گفت: 9دی مصداق اجرای امر به معروف  نهی از منکر است.

حجت الاسلام عباسعلی فراتی به نقش دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در ترویج دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.